Könyvjelzők:
Typhoon, Fzr 400, Xelvis, Scarabeo 150, CBR 600 F4i Pegaso 650 CBF 600 SA



Gilera Typhoon 50ccm

2006 márciusában vettem meg első motorom. A cél az volt hogy nagytestű robogó legyen, mert nem vagyok valami kicsi ember, ráadásul csak B jogsim volt. Hosszú hónapok után végre találtam egy nagyon olcsót és 85ezerért el is hoztam. Sajnos volt egy pár hibája, de ennyi pénzért melyiknek nem lenne? Hazáig eljutni kalandos volt, mert nem volt alapjárat :) . Miután elkönyveltem, hogy most már van egy mocim, vettem egy nagy levegőt és nekiláttam (persze nem egyedül) a helyrehozatalnak.
Alapjárati probléma: hát akkor karbi le, szétszed, kimos, összerak, vissza. Beindítás után még nem volt normális alapjáratom ezért még a levegő csavaron, meg az alapjáratin kellett állítgatni. Innentől már megbízható volt. A robit a Főiskolába járásra és kisebb szaladgálásokra használtam, és mindig bevált. A legjobb az volt az egészben hogy tudott 45-nél gyorsabban is menni, konkrétan a km/h óra szerinti 90-et is. Ezt a sebességet főleg csak hátszélben és lejtőn lefelé! Azért oda kellett figyelni a fogyasztásra is mert még nem volt állandó keresetem, úgy hogy a 90-es végsebesség tabu volt, mert a sebesség mérő ahogy kiakadt a benzin szint mérő úgy kezdett el süllyedni. Mondhatni kicsit sokat evett ~ 4,5 liter, de mértem párszor 6literes fogyasztást is ahhoz képest hogy 49ccm. Persze tudott menni rendesen, volt rajta már a megvételkor is egy rezonátor kipufogó, lehet hogy a sebességben és a kajálásban is ez segítette.
Cseréltem benne izzót, ami meglepő volt hogy nem általános izzó kell bele, hanem valami spéci olasz robogó izzó... Vettem rá dobozt, és ennek hála sokszor a piacra is kimentem vele vásárolni, mert a hátsó doboz, a sisaktartó (ami egy zárt sisakot nem tudott elnyelni) elég helyet biztosított a sok cipelni valónak. Kellett még szerezni hozzá egy új akksit, és utána máris pöcre indult, ameddig a téli napok átka ként be nem krepált. Egy darabig használtam berugókarral, de úgy gondoltam jó az ha működik az önindító is, hát vettem bele egy másikat.
2006 szeptemberében elkezdtem a Pannónia Motorkerékpár Szerelői Szakiskolát, annak reményében hogy az elkövetkezendő motorjaimat megtudjam csinálni, és ne kelljen a szervizekben otthagynom sok pénzt. Majd amint elmúltam 21 elkezdtem a nagy A jogsit, és a világ végére jártam a mocival. Mindig pöcre indult. Egy esős napon nem figyeltem eléggé (még a sportlégszűrő volt rajta) és belementem a hungária körúton egy nyomvályúban kialakult tóba. Majd a lámpától való elindulás még ment, aztán amint bekerült a rendszerbe a víz szépen leállt. A szakadó esőben az út szélén addig-addig rugdostam a berugókart míg végül 5perc után beindult újra (mázli). 
A kis typhoont egészen 2007 májusáig használtam, amikor is elég nagy veszteséggel túl adtam rajta.
Összegezve:
nagyon jó kis gép, szerettem. Akár két embert is elvitt, kb 200kg terheléssel is képes volt a 60km/h-ra. Mivel nem figyeltem arra hogy bemelegedjen a hideg időkben elég hamar elhasználódott és mindenféle zörejeket kezdett hallatni. A budapesti utaknak hála a hátsó kerék csapágy tönkrement, a keréknek oldalirányban 1,5cm-es holtjátéka volt. Egyedüli rossz tulajdonsága: a fogyasztása!

Ugrás a lap tetejére

Yamaha Fzr 400 R
(2007 május- 2007 szeptember)

Az A jogsim meglett, és már régóta kerestem egy jó, de olcsó motort. Majd egyik nap rátaláltam az FZR-re. Elmentem megnézni a motort és jónak találtam (kb 16000km volt benne, de sajnos nem vettem észre jó pár jelet), csak a telószimeringet vettem észre hogy ereszt. Kérésemre megjavították, persze pénzért – 12ezerbe került. Nem magánszemélytől vettem, hanem kereskedőtől akinél ezt a motort beszámítoltatták. Friss műszaki volt a motoron, amit a cég csinált. Elindulás után dugóba kerültem és mint kezdő még nem akartam a kocsik mellett elmenni ezért araszoltam, de a dombon felfelé lefulladt a motor. Félre álltam, próbáltam életet lehelni bele, de semmi. Felhívtam a céget hogy küldjenek ki valakit, mert nem indul (a mázli az volt hogy 5percre voltam még csak). Míg kiért a szerelő megnéztem az aksit és hát meg sem lepődtem, mert a sav szint szinte nulla volt, még szép hogy nem hajtja meg az önindítót. Mikor kiért a szervizes gyerek, bebikázta a mocit és mivel panaszkodtam, mondta hogy menjek vissza és feltölti az akksi szintjét. Ez megtörtént, indulás haza. Ez sem volt ilyen egyszerű, mert állandóan leállt a motor minden megállás után. Na mondom már megint nincs alapjárat (mint a typhoon-on). Nagy nehezen, de megkönnyebbülve hazaértem, és elkezdtem gondolkodni azon mi mindent kell átnéznem a motoron.
Mivel ezt a motort is főleg iskolába járásra használtam (árpádhídtól a határ útig), ráadásul motorszerelő suliba járok, egyből szóltam a tanároknak hogy miket tapasztalok és mindegyikőjük szívesen segített. Hamar kiderült hogy le kell szednem a karbikat a motorról, mert ideje lenne kitisztítani. Egyik héten: motor borítás leszed, tank, légszűrő leszed. Majd végre hozzáfértem a karbikhoz. Kicsit rossz volt belegondolni hogy 4 db van belőle, és hát karbi-szinkron meg stb, de meg kellett csinálni. Szóval a karburátorokat kivettem, egyik tanáromat a teljes szerelés idejére elsajátítottam és segített mindenben, sokszor csak néztem mit csinál, mert azt mondta így jobban megjegyzem. 1hét-be került mire miden egyes alkotóelem ki lett pucolva (kromofággal és benzinnel, meg valami spéci anyaggal). Előtte minden fúvóka és lyuk el volt tömődve, nem is értem hogy indult be a motor. De a tisztítás után minden csillogott mindenen át lehetett látni. Kellett vennem hozzá viton gyűrűket és ezután sor került az összerakásra. Mikor szét volt bontva a motor kicsit át lett mosva hogy ne legyen annyira dzsuvás. Miután minden a helyére került következhetett a szinkronizálás. Érdekes látvány volt ahogy minden adat beállt nagyjából ugyanarra az értékre. És mindenezek után végre pöcre indult a motor és az alapjáratot is szépen tartotta. Úgy gondoltam hogy most már minden jó és szép, lehet használni. De észre vettem hogy mindig miután leparkoltam és hosszabb ideig állt a motor, olajfolt volt alatta. Ennek a tünetnek is utána néztem és kiderült hogy a jobb oldalán a motornak az önindító és a szabadonfutó fogaskerekek fedője el van repedve. Ennek nem örültem. Egyik ismerősömhez kimentem Csömörre és ott szedtem le a deknit mert Pesten nem szívesen hagyom a motort darabokban az utcán. És mint kiderült jól döntöttem, mert a dekni nem megrepedve volt, hanem 3-4 részre volt törve, csak az előző tulaj fémragasztóval úgy-ahogy orvosoltam a problémát, és még kent oda egy kis tömítő pasztát is (bázzz). Találtunk egy jó alumínium hegesztő mestert és 5000Ft-ból megcsinálta. Majd vágtam alá új tömítést és raktam is vissza. Minden frankó, de a hegesztések végén és a kereszteződő pontokban kicsit még szivárgott az anyag, ezért leszedtem újra a deknit és bekentem fémragasztóval ezeken a helyeken. Jó tanács: ha saját magad csinálsz kartonból tömítést akkor minden dekni levételkor cserélni kell, mert amúgy sem tömít túl jól.
Jött a nyár és a nyári gyakorlat. A Budapest Motors-nál (BMW) dolgoztam nyáron. Az ottani szerelő segítőkészségének köszönhetően volt rá lehetőségem hogy kicseréljem a fékfolyadékot elől, hátul, és persze mindkettőt légtelenítsem (mindezeket 18100km-nél csináltam). Lecseréltem a benzin szűrőt, és az első-, hátsó lánckereket, meg a láncot! Apróbb tévedések miatt ami a megrendelésnél történt elhúzódott az összerakás, de végül kicsit több mint 1 hét alatt kész is lett.
Utólag is köszönöm Vincze Richárdnak és Milotai Sándornak a segítségét!!
Ezután újra felmértem az állapotát, hogy van e még valami amit cserélni vagy javítani kell. De más nem jutott eszembe. Végre elkezdhettem bátran használni, amire való. Többször mentem kanyarvadászatra dobogókőre és szentendre-pilisszentlászló útvonalra. Nagyon jó kacskaringós az út, visszafordító kanyarokkal. Jó kis tanulási lehetőség. Később a hűtőfolyadék tartályba a fölös folyadék visszavezető cső csatlakozási pontja ami gumi száj, tömítés elfáradt. Erre sikerült 1-2 hét alatt megoldást találni. Szerencsétlenségemre tönkrement az aksi, ezért pár nappal rá vettem egy másikat, amivel pöcc-röff működött. Előjött egy bosszantó hiba: tönkrement a feszültség szabályzó. Hála ismerősön keresztül sikerült másikat szerezni a gyárinál olcsóbban. A duda kábelhiba miatt megadta magát, de hamarosan orvosoltam.

Összegezve: Jó kis gép ez, csak Én fogtam ki egy megfáradt példányt.
A motor nagyon jól megy, jól gyorsul. Simán eléri a 160-as sebességet. Az óra csak 180-ig van skálázva, de azt olvastam, hogy megy 210-et is, lehet benne igazság, mert 6.-ban mikor 80-at megy 5000-et pörög, és 14.000-nél kezdődik a piros. Tiltás nincs a motorban, szóval ha addig huzatja az ember akkor odakell figyelni, mert nem lenne szép vége a piros skálában való tartós használatnak. Még talán pályán is megállná a helyét. Fogyasztásánál fontos a mihez képest. Átlagban 6-7litert fogyasztott, de ezt akkor is ha araszoltam a városban és akkor is ha hosszabb ideig végsebességen mész vele. Nagy sebességnél is stabil, mivel az eleje is nehéz a gépnek. A hosszabb túrákat az ember dereka és csuklója bánja. A hátsó ülés nővérem szerint kényelmes. A rugózás: hátsó - állítható, viszont kemény ezekre az utakra, csak úgy mint az első, ami nem állítható.
Végszó: jó gép ha odafigyelnek rá!

Ugrás a lap tetejére

Honda VT 250 FN Xelvis
(2007 októbertől)
 

Az Fzr után egy biztosításban és költségekben olcsóbb motort szerettem volna venni. Mindennek megfelel a Xelvis. Éves biztosítása 6820Ft az Fzr kb 26000Ft-ja helyett, és 4-5literes fogyasztása sem vészes.
A motoron majd első, hátsó gumit fogok cserélni. Az első már nagyon repedezett, a hátsón meg 0,5mm profilmélység van. A lánc és lánckerekek is cserére szorulnak. 200km múlva az olajcsere is aktuális lesz. A hétvégén az aksi sajnos ebben a motorban is felmondta a szolgálatot. :(
Voltam túrázni osztálytársaimmal Bp-től a Velencei tóig. Egyikőjük egy gsx-r 250 r-el, másik egy 110ccm-es 2ütemű aeroxal volt. Kellemes túra volt, átlag 70-el országúton, meg-meg szakítva kisebb gyorsulásokkal a gixxer ellen. :) Állórajtnál a gixxer kap 1-2métert, majd mikor 2.ba kapcsolok behozza a lemaradást. 3.-ban meg lehagy. Egy adott fokozatban 100alatti sebességről gyorsulva a következő váltásig tartom magam, utána lemaradok mint a borravaló, de nem is csoda mivel a gixxer 18000-et pörög és 55Le körül van a Xelvis 36Le-hez képest.
 Gyári fogaskerekekkel 70-nél 5000-et pörög 6.-ban, az amúgy 13000ből. Nyomatékos masina, nem okoz meglepetést, mivel folyamatosan tol, ezért nem érezni erősnek. Le-Nm görbe. 3000res fordulattól használható, de 4500ig még van egy fura rezgése a blokknak. Nagyon jó az üléshelyzet, egy kényelmetlenség van csak: a láb pozíciója - zsibbasztó! A motor a műszer szerint nehezen melegszikbe hideg időben, ezért ilyenkor a legjobb megoldás letakarni a hűtőt. A motor szélvédelme mondjuk megfelelő, de 130-nál már érezhető a szembeszél. Óra szerint 180 a vége, hogy ez mennyire fedi a valóságot arról később. Rugózása kielégítő, a hátsó rugóstagok elég nagy tartományban hangolhatók, ezért lehet uszályos vagy pattogós. Az első futómű nem állítható, de nincs vele baj, országúton megállja a helyét csak a városban talál ellenfélre.
A motort novemberben elraktam téli pihenőre, úgy is 20w50-es olaj van benne ami nem szereti a mostani mínuszos hidegeket.
A téli pihenő alatt kicseréltem az olajat 20w50 ásványira. 2litert ír a könyv ha szűrőt is cserélünk. Nekem a 2literrel még egy picit sok is lett. Az olaj 2190Ft/l áron, az olajszűrő ~1100Ft volt.
Vettem bele egy új akkumulátort, mert a régi már megadta magát, az új akksi: 12V/9Ah Bosch ~6300Ft-ba került. Így ki is derült hogy a régi akksi nem vette a töltést, és a töltőrendszer jó.
Kipucoltam az első-, hátsó féknyerget és kicseréltem a fékfolyadékot elől, hátul. A hátsó fékem nagyon ramaty volt, mert még ha rá is álltam teljes súlyommal akkor sem satuzott a hátsókerék. A tisztítás és folyadékcsere után már kezelhető és akár satuzható féket kaptam. Az első féknél nem tapasztaltam ekkora javulást, de annak amúgy sem volt sok baja.
A szivató bowden érdekes volt, mert nem lehetett a teljes "útján" behúzni, ezen is állítottam amennyit engedett.
Pár napig 0 és 5fok között használtam a motort és érdekes módon a szelephézag elmászott, az ehhez szükséges szerszámok beszerzése után nekiestem a beállításnak. Kicsit macerás, mert le kell venni a tankot, légszűrő házat (légtorkokkal mindennel együtt), a vízhűtőt tartó csavarokat ki kell szedni (hogy mozgatható legyen), a hűtőről a ventillátort le kell csavarozni és kibuktatni a baloldalra. Mindezek után kicsit szűkösen de hozzá lehet férni a szelepfedelekhez és lehet állítani a hézagot. Sok türelem, és tapasztalat kell hozzá... A szelephézag értéket a spada szervízkönyvéből vettem, ami utólag kiderült helytelen! Mert a szívó 0,15 és a kipufogó 0,20-as érték nagy. Sajnos a motor még hangos. A mai napig összesen 3x szedtem szét a motort a szelepek miatt. Az első alkalommal a spada értékeire állítottam, majd másodjára megint csak ragaszkodtam ezekhez és még precízebben belőttem a hézagot. Sajnos a tesztút során hangosnak véltem, ezért harmadjára is szétszedtem és 2századdal kisebbre, 0,13 és 0,18-ra állítottam be. Így már kultúráltabb a hangja, de még mindig picit hangos. Sort kerítettem egy újabb szelephézag állításra és 0,10 és 0,15re állítottam. Szelephang nincs, de még mindig hangos a blokk, ami viszont a vezérműláncnak köszönhető, mert csak az egyik hengerben volt vezlánc csere nem úgy mint ahogy az előző tulaj mondta, hogy mindkettőben. Pehh, így higgyél egy idegennek...
A fogyasztás 5,4literre jött 100kmre. 228km-t mentem vele és 12,3 litert tankoltam utána. Ez a fogyasztás még a 14, 43-as fogaskerekekkel volt. Azt is figyelembe kell venni, hogy nem volt százas az tüzelőanyag ellátás, mert egy ideig fals levegőt szívott, volt hogy sok szivató kellett neki és magasabb alapjáratot használtam az előírthoz képest.
Újabb fogyasztás mérést kezdtem, de most 14, 39-es lánckerekekkel és most már minden oké a motorral. A csere előtt 6.-ban 60-nál 5000-et ment a moci, most 4000-et.
Március 9.-én voltam túrázni és a motor furán viselkedett. Az út közben egyszer csak a motor nem tudta eldönteni menjen vagy megálljon, rángatott, majd gondolt egyet és a fordulatszámmérő leesett és megállt a motor. Majd 1-2perc várakozás után szivatóval elindult, és megint szépen ment egy darabig majd kezdte az egészet elölről. Ezért szétszedtem a karbikat, tiszták voltak, a benzin tankból szépen jött a benzin. A karbik visszarakásánál oda kell figyelni a szivatót a karbiba rögzítő L alakú műanyagra mert nálam az egyiknek a menete eltört. (KÉP) Kaptam alkatrészt, így használhattam tovább a motort. A leállási gond megszűnt, 100% hogy a benzin cső hossza, anyaga okozta. Túl hosszúra hagytam és vékony falú az anyaga, ezáltal megtört a cső és nem kapott elég benyát a motor. Azóta mentem jó pár száz km-t, azóta csak azért állt le kétszer, mert ömlött az eső és az első kerék felveri a vizet az elől lévő henger gyertyájához és a szikra kihúz a gyertyától, jó nagyokat csattan... A szerelés után 269km-t mentem amihez 12,09liter benzin kellett, vagyis 4,45liter százon. Azután 325km-t mentem amihez 14,18liter benya kellett neki, vagyis 4,3liter százon. A hosszú távú utakhoz és tartós 100-as tempóhoz nagyon jó a 14;39-es áttétel! Városban kicsit több kuplung csúsztatás kell az elinduláshoz, és legtöbbször az 5.,6. sebességfokozatot nem is kell használni. Másik észrevétel, hogy 4000-res fordulat alatt nem jó tartani a motort, mert ott már gyenge és meglátszik a fogyasztáson az erőlködés. Mikor hülye fejemmel úgy gondoltam hogy ha 3000-en használom jó lesz a fogyasztás, akkor nagyot koppantam mert 5liter vagy több volt, amikor meg 5-6ezer között használtam akkor meg lement 4,4re.
Újabb javítandó dolog került napvilágra: a bal hátsó teleszkópból elfolyt az olaj. Mindenkivel akivel beszéltem Katona Gábort ajánlotta Dömsödön (tel.: 0630-934-95-29). Április 14.-én elvittem neki a teleszkópokat, rendes volt, 1hét alatt elkészült. 20ezer Ft-ba került. A teleszkóp újra jó. A gumikat elől, hátul lecseréltem Heidenau-ra. Eddigi tapasztalat, hogy esőben nem nagyon tud bemelegedni, és nagyobb csutkagázoknál kanyarban megtud csúszni a motor. Száraz időben szépen bemelegszik, jól tapad.
A tartós jó idő eljöttével végre lehet menni túrázgatni. A legutóbb 207km-t mentem a motorral, főleg országúton, és tankoltam bele 6,68litert. Tehát átlagban 3,2liter/100km. Hihetetlen de igaz. 4,5-5ezres fordulaton (6.-ban kb 70km/h + - 10 ) használtam a motort, ha gyorsítani kellett akkor csak szépen húztam rá a gázt. Ennél lejjebb nem hiszem hogy menne a fogyasztás. A fölső határt is próbálgattam, az élvezetes-dinamikus vezetéssel a városban, a végeredmény 6,1liter/100km. Elég sok egy kis 250ccm-es motorhoz. Gondolom ha a végáttétel nem túrára lenne beállítva akkor ez a 6liter-es fogyasztás kisebb lett volna, mert így nagyobb gázzal, tovább csúsztatott kuplunggal lehet elindulni rendesen. Álló rajtolni nem lehet a motorral, mert a végáttétel nem engedi, le akar fulladni, nem lehet csak kuplung gyilkos módon elindulni. 2 személlyel elég sok önuralom kell a motorozáshoz, ilyenkor a gyorsulási értékek nagyon leromlanak (főleg az áttétel miatt), elinduláshoz sokáig kell kuplungolni, de tartós haladásnál kifizetődik a túra áttétel...
Voltunk Alsóörsön a HD találkozón. Út közben minden rendben volt, 3-4 közötti volt a fogyasztásom. Reggel induláskor sajnos az akksiból kifogyott a szufla, gondoltam majd míg leérünk a balcsihoz addigra feltöltődik. Hát nem nyert. A feszültség szabályzó nem engedett át elegendő töltést, így minden pihenőnél be kellett tolni a motort (nem nehéz). Kimértem a max amit átengedett 12,56V volt a legkisebb 11,7V. Rendeltem másik feszszabályzót, remélem jó lesz.
Eltelt 2 hét, és megkaptam az új feszültség szabályzómat. Köszönet érte: Szabó Tamásnak, és a szakinak aki csinálta: Mecseki Zsoltnak. Volt vele egy kis munka hogy minden kábel a helyére kerüljön, de végülis sikerült, annak ellenére hogy sokkal magasabb mint a gyári volt. Pont befért a takaróelem alá. Most 13V alá nem megy le a töltés. Miután a szereléssel végeztem, a beindítás nem volt egyszerű: hosszabb indítózás, és egy hatalmas durranás után végül elindult ahogy kell. Azóta mentem vele ~200km-t semmi baja. mindig pöccre indul. Minden rendben.
Mai nap megcsináltam a karbik szinkronizálását. Eléggé elmásztak egymástól, de most már be van lőve. Majd holnap reggel kiderül hidegen könnyebben indul e. Viszont ami már most feltűnt, hogy alapjáraton szebben jár.
A mai nap(080730) kicseréltem a hátsókerék csapágyat a motoron, kis segítséggel. Most már pöpec a masina. Hátsó kerék csapágy típusa: 6203 UU = kétszer zárt lógása nulla!
Kicseréltem a gyertyákat is (080806, típus: cr9-eh9). Kipróbáltam az indíthatóságát a motornak, sokkal könnyebben indul.
Az első fék fékfolyadékát kicseréltem(081122) mert puhának éreztem a féket, a csere után valamennyivel jobb lett a fék érzete, de persze nem a mai motorokhoz kell hasonlítani. A motornak egy jó ideje nincs semmi nyűgje, csak tankolni kell bele és menni.
A leírás elején írtam, hogy elméletileg 180 a vége a motornak mivel addig van skálázva az órája. Ezt amíg meleg volt az idő kipróbáltam: és igaz. Feltud gyorsulni 180ig, de olyan érzés mint egy örökkévalóság, ráadásul teljesen rá kell feküdni a tankra és könyörtelenül  pörgetni kell a motort. Ezt a végsebességet nem a gyári áttétellel, hanem a 14,39-esel értem el. A gyárival szerintem max 160at mehet, mert nekem is már erősen a piros tartományban mozgott a mutatóm 180-nál.
2009: Kicseréltem a gyertyákat megint, a régiek bekormosodtak, gondolom a hideg és amiatt hogy nem pörgetem a gépet. A motort megállás nélkül használom, kivéve amikor már elindulásnál szakad az eső, hó, stb. Télen is mindig pöcre indult, az első felpörgésig vártam az elindulással, utána visszább vettem a szivatót és indultam. A fogyasztás 4,0 és 4,5 között van mindig, akár városban akár túrán. A gumik (heidenau) állják a sarat vacak időben is. Nemrég volt egy kis műszaki probléma (érdekesség) menetközben, pont túrázni mentünk volna, amikor is Szentendrén megállt a hátsókerék. Nem értettem mi lehet mert a motor járt szépen. Megállás előtt észleltem néha furcsa hangokat. Kiderült hogy a hátsó féktárcsa csavarjai kilazultak és az egyik annyira kicsavarodott, hogy a féknyereg konzolnál mikor elhaladt megszorult. Helyben orvosoltam a dolgot, hála az égnek volt nálam biciklis szerszám készlet, volt benne 6-os imbusz. A csavarokat meghúztam erősen, de gondoltam akkor már megnézem az első nyereg csavarjait is, meglepődve vettem észre hogy azok is lazák voltak. A furcsa az egészben az, hogy mitől tud az összes csavar kilazulni... A túrát nem fejeztem be, hazamentem és az összes fékcsavart kiszedtem, elpucoltam, majd menetrögzítővel visszahúztam. Azóta nincs velük probléma. Majd tartottam egy nagyobb átnézést és a lehető legtöbb csavart leellenőriztem.  Utána semmi probléma nem volt. Áprilisban kellett a láncfeszességen állítani egy kicsit. A lánc nem nagyon nyúlik, mondjuk nincs is szadizva. Túrázásra és munkába járásra használom. Hetente belerakok kb.300-400 km-t. Egyedüli zavaró hanghatás, hidegen a blokkban hallható vmi, de amint bemelegszik a motor elmúlik. Amit még tapasztaltam, hogy csipegeti az olajat, ez betudható annak hogy sok km van benne. A hétvégén tartottam egy nagymosást, szépen csillog a felni is a kaszni is, gyönyörű.
Még 1200km és eléri az órája a 60ezret, akkor kicserélem az olajat, olajszűrőt, szelephézagot állítok, beszinkronizálom a karbikat, kicserélem a hűtőfolyadékot.
2009.05.30: még 30km és az óra átfordul 60ezerre. Vettem egy flaska (3,7liter) HONDA GN4 20w-50-es olajat. Még a mai nap lecseréltem az olajszűrővel együtt.
2009.06.06: A héten beszereztem egy új vezérműláncot, mert már nem bírtam hallgatni, ahogy csattog. A lánc típusa: D.I.D SCA-0409A SDH 128 L. A mai nap meg sort kerítettem a cserére. Beletelt egy kis időbe, de megérte mert nagyon megnyúlt már a régi lánc. A szelephézagok sem stimmeltek. A szerelés után a motor már nem csattog, és a kipufogó hangja is szebb lett (hogy ez mivel magyarázható azt nem tudom).
2009.07.18: Pár sorral följebb írtam, hogy csipegeti az olajat. Ezt egy kicsit kifejtem, mert mint kiderült ha tartósan 8ezres fordulat alatt használom, maximum néha pörgetem fölé (előzéskor) akkor nem fogyaszt az olajból. Csak az extrém használattal jár együtt az olaj fogyás. A 60ezres olajcsere óta nem kellett utána töltenem 2000km alatt. Összességében nincs mit írnom a motorról, nincs vele semmi baj. :)
2009.07.25: Megkerültünk a balatont, semmi probléma nem volt útközben. Pozitív meglepetés viszont volt, az út során 3,9 litert fogyasztott a motor.
2009.08.04: A hétvégi túra során a benzincső megadta magát, mivel egyrétegű volt, megpuhult és könnyen megtört, ezzel megállítva a motort. Amint hazaértem kicseréltem egy kétrétegűre, amiben szövetszálak is vannak. Ez semmiképpen nem tud megtörni. Azóta megint probléma mentes a motor.
2009.08.15: A mai nappal eladtam a motorom. Jöhet a következő.


Egyéb infókat olvashattok ezen a címen: Xelvis Fanpage

Spada-ról robantott ábrák
További képek a xelvisemről

Ugrás a lap tetejére

Aprilia Scarabeo 150 4T

A motor édesapámé, de jó pár 100km-t azért Én is belehajtottam, amíg nem vettem meg a VT-t.
Városban ideális, ennél több nem is kell! Piroslámpától nagyon szépen egyenletesen tol, olyan 70től még van érezhető ereje a gyorsításokhoz. A végsebessége óra szerint 130km/h, de mivel az első gumiban szálszakadás van ezért ilyenkor már imbolyogni kezd az eleje. A pici plexi egy vicc, lényegében semmit nem segít vagy legalábbis nem jelentőset. A motor eleje, "pajzsa" sajnos csak akkor nyújt szélvédelmet a sofőr lábainak ha kellően összehúzza azokat, már szinte kellemetlen pozícióba. Mindezektől eltekintve nagyon-nagyon-nagyon kényelmes ez a robogó. Két személlyel is van még tartalék benne, persze a végsebessége ilyenkor azért lecsökken, de a tartós 90-et szépen viszi, még akkor is ha emelkedőn kell felcaplatni. Az utasnak fejedelmi helye van: bazi nagy fotel, háttámlával - főleg ha a hátsó doboz rajta van. Akár el is lehetne aludni a hátsó ülésen. A hátsó rugóstag sajnos 180kg terhelésnél már nem tudja a budapesti utakon ellátni a szerepét, és ekkor még a hátsó és a 2 oldalsó dobozt meg sem pakoltuk. A rugóstag cseréje tervben van, hogy ne koppanjon le mikor 2-en utazunk rajta. Fogyasztása: 3-4liter. Kellemes. Fékek megfelelő erővel fognak. Az első teleszkóp kényelmes, állítani nem lehet, viszont a nagyobb kátyúk sajnos megérezhetőek - de melyik motoron nem? :)
Szkarára is ráfér most egy kisebb felújítás. Voltunk gumit cserélni (Pásztóy-nál, a budafoki úton) nem rég, az első utamon a gumicsere után pár nappal kiesett az első féknyerget tartó csavar egyike... Vettem újakat, menetrögzítővel jól meghúztam. Az új gumik Heidenau gumik, elől-hátul. Majd kiderül hogy viselkedik vele a motor. A kormánycsapágy úgy tűnik elfáradt. 0-25ig és 80-tól jelentéktelen rázás érezhető, viszont 25-80ig nagyon durván kígyózik a kormány. A kormánycsapágyat kicseréltettük az Apriliánál Dunakeszin. Hát érdekes emberek dolgoznak ott. Akárhányszor voltam ott, mindig flegmák voltak. Úgy tűnik a kis pénzes emberrel már nem kell jól bánni. Tehát a kormánycsapágy. Változott a motor viselkedése. A kormány könnyebben mozog, a csapkodás intervalluma eltolódott és lecsökkent. Még agyalni kell rajta hogy mi lehet a megoldás a rázás megszüntetésére. Vettünk kormányvégsúlyt a motorra, nem sokat segített (szinte semmit). Nyáron egy szaki foglalkozott a motorral, több-kevesebb sikerrel. Az a tartomány ahol ráz a kormány egészen lecsökkent, a jelenlegi állás szerint 45-60között érezni kicsit zavaróan. Annyi ötlet van még a rázás megszüntetésére, hogy meg kellene nézni a kerekek centirozottságát és/vagy le kellene cserélni a gumikat valamilyen minőségibb darabra. A fene tudja.
2009: Áprilisban volt 1-2x használva a motor, kis átnézés után. Majd újabb pihenés után, elő lett véve egy kis városi használatra, de menetközben elhagytuk az olajbeöntő kupakot, nem tudom hogyan csavarodhatott ki, na mindegy. Időben észre lett véve a dolog, sajnos vmennyi olajat kicsapott a lyukon. Amint észleltük (nem a lámpa jelezte) le lett állítva, és betoltuk a legközelebbi szervízbe. Ott kapott egy olaj, olajszűrő cserét. Azóta semmi baja a gépnek, elég sokat van használva, működik mint az óramű.
2009.09.: Mióta eladtam a Xelvist, azóta a Scarát használom munkába járáshoz, meg túrázásra. A városban a nagy dugókban abszolút császár a motor (persze az oldal dobozokat levettem), akárhol elférek, bőven van elég erő benne a városi sebesség határokon belüli haladáshoz. A városi használat mellett a fogyasztása 3,5 liter körül mozog. A túrák alkalmával, ahol az utazó tempó kb 90km/h, a fogyasztás akár 3 literre is lecsökkenhet. Sajnos nekem nem kényelmes a motor, nem tudok "jól" ülni rajta, hamar megfájdul a hátam. Eddig ezt nem érzékeltem, mert nem mentem vele hosszabb távokra.  A hátsó fékbetétet kicseréltem, mivel annyira elkopott hogy fékezéskor "sírt" a fék. Az első is hamarosan elkopik, ezért a betétet már előre beszereztem. A legutóbbi túrán kanyargós útszakaszon haladtunk, a motor könnyen irányítható volt, persze fura h nem lehet magát a motort combközé venni, de így is megvan a megfelelő kanyarodási módszer. A nagyobb kanyarokat simán be lehetett venni 80-90el, sokáig ledöntve. Viszont nagyon oda kell figyelni meddig dönti az ember a mocit, mert hamar elérjük a gumi tapadási határait. A tank kb 7,5 literes lehet. A mutató kb 200km után éri el a piros sávot, ahol a tartalék jelző lámpa kigyullad. Olyankor majdnem 7liter benzin fér a tankba. Hogy mennyi lehet a tartalék azt nem tudom, de inkább nem is vagyok rá kíváncsi.
2009.10.:Az féklámpa kapcsoló megadta magát, a cserét megcsináltam, nem volt nehéz. A fékkar előtti-alatti kis idomot kellett leszedni, 3 imbusz fejű csavar tartja. Alatta már elérhető a kapcsoló.
2009.12.08: Idén eddig a napig használtam a scarát, most már tényleg hideg és nedves idő van. Nagyon jól viselkedett ebben a téli időszakban, mindig pöcre indult, és szinte semmi baja nem volt. A fogyasztása a több szivató miatt 3,5 körül mozgott néha közel a 4-hez (de akkor élmény volt vezetni is :b ).
2010.04.11: Történt egy kis változás. A Scarán ki lettek cserélve az első kerék csapágyai, az első teleszkópokban az olaj és a szimeringek-porvédők. És jelen pillanatban hátsó doboz nélkül nem ráz a motor!!!! Végre megvan a megoldás a rázó problémára. Az elkövetkezendő napokban ki próbálom majd hátsó dobozzal együtt, hogy akkor mit csinál...
2010.07.07: A km óra az egyik utam során megadta magát, egyszer csak a mutató visszafeküdt a 0-hoz. Kicseréltem a km spirált, de nem javult meg, ezért kicseréltem a km meghajtót, ami végül megoldotta a problémát. Most újra működik az óra.
2010.08.09: Előjött egy probléma: a vízfogyás. Eléggé zavaró, mivel 1 héten belül (napi 30km) majdnem 1 litert kellett utána töltenem. Ezért fogtam és teljesen lebontottam az idomokat, hogy kiderítsem hol a fenébe folyik. Ismerősök mondtak minden félét, de nem hittem hogy komolyabb baja lenne, mivel az ereje nem változott. Szétszedés után egyből látható volt a hiba oka. A blokkon a gomba és az olajszűrő között van egy pici furat, ahonnan könnyezi a motor a hűtőfolyadékot. Utána érdeklődtem, hogy milyen dolog az hogy egy lyuk van a blokkon. De mint kiderült az pont azért van, hogy ha a vízpumpa tömítése megadja magát, akkor ne a blokkba, hanem ebbe a kicsi üres térbe kerüljön a folyadék, ahonnan szabadon távozhat. Szóval a tömítés adta meg magát. Hamarosan ezt is orvosoljuk. A scara különben jól megy, semmi gondja nincsen.
2010.08.26.: Scara hazatért a szervízből, ahol is kapott új olajat és felújították a vízpumpát. Hamarosan kiderül, hogy tényleg a vízpumpa tömítés volt e a baj.
2010.12.23.: A bogarat (Scarát) lemostam, vax krémmel átkentem, megtankoltam és télire elraktam, letakartam ponyvával. A jelenlegi km óra állás: 31.175 km.
2011.02.19.: Az elmúlt jó pár héten, kb 3 hetente beindítottam a Scarát, mindig második indítózásra indult, szépen járt. Már nagyon várja a tavaszt a ponyva alatt.
2011.04.30.: Mostanság munkába járásra használom a mocit, ami napi 26km-t jelent. Abszolút élvezetes vele a városban közlekedni. Semmi gondom nincs vele. 2 hete kicseréltem a hátsó fékbetétet rajta.
2011.05.17.: Múlt héten munkába menet a Scara megállt. Reggel szépen indult, melegítés után elindultam és 5perc múlva a következő tüneteket produkálta: menet közben ha visszaengedtem a gázt fulladt, ha ráhúztam a gázt akkor kis gondolkozás után elidult. De amint megálltam a következő pirosnál a motor leállt. Ezután már nem tudtam beindítani, így este vissza mentem érte és hazatoltam. Neki álltam szétszedni. Az aksi ki lett cserélve az jó, az indító relét teszteltem - jó, az indítómotor letesztelve - jó. Egyenlőre eddig jutottam, még szeretném leszedni a lendkereket, mert arra gyanakszom, hogy az önindító szabadonfutónak lesz baja. Indítózáskor az aksi feszültsége leesik 6V-ra, mivel az indítómotor akadályba ütközik és ezért hatalmas az áram felvétele, az indítórelé pedig csak kattog, de nem történik semmi. Ha már szétszedtem a motort, kap majd új olajat: Agip Moto Tec 10w40-est és új olajszűrőt, gyertyát.
2011.06.03.: Mivel a lendkereket végképp nem tudtam leszedni, ezért kiszereltem a blokkot a motorból és elvittük szervízbe, ahol szétszedték és kiderült hogy egy pici aluminium darabka került a hengerbe, ezért akadt a főtengely. Hogy hogyan került az a darabka a blokkba az rejtély marad. A mai nap kaptuk vissza a blokkot. Rendeltem hozzá RMS kuplunggörgőt, mivel a benne lévő (20*17*9,5g) már eléggé kockás volt. Ékszíjból is újat fog kapni a motor (Athena-t), ha már szét van szerelve. Amint megjön hozzá minden, összerakom a blokkot, ezután visszarakjuk a motorba.
2011.06.13.: Szereztem a Scarába 10g-os görgőket, ékszíjból nem kaptam másikat, ezért maradt a régi, aminek a kopása elhanyagolható. Utólag kiderült mi volt a rejtélyes darabka a blokkban, a karburátor súber egyik megvezetőjánek egy része, amely elfáradt és letört majd a szelepeknél bejutott. Még mázli, hogy nem tett kárt semmiben. A blokkot visszaraktuk a motorba, majd kapott egy liter AGIP Moto Tec 10w40-es olajat. Beindítás után sajnos rá kellett jönnöm, hogy a letört darab miatt igen csak módosul a beáramló levegő/benzin mennyisége, szóval meg kell rendelnem az új súbert a motorhoz...
2011.07.22.: A motor már használatban van. Amik történtek: megvettem az új súbert, ami membránnal együtt van, ennek ára 16500Ft volt. Végül az ékszíj is ki lett cserélve és 7grammos görgőket kapott, amivel most nagyon jól megy. Jelenleg minden hibátlan, folyamatos használatban van.
2012.03.05.: A mai nappal megnyitottam ezt a évet a motorozás előtt. A km óra állás induláskor 34440km. Csak az első féklámpa kapcsolót kellett cserélni. Több hónap állás után 5 perc szakaszos indítózás után szépen beindult a motor.

Ugrás a lap tetejére

Honda CBR 600 F4i
2009.10.02-től

2009.10.: Sikerült megvennem az egyik kiszemelt típust. Átnéztük rendesen a motort, nagyon patent kívülről-belülről. 19510 km-el vettem, most van benne ~20400 km. Mit mondjak róla... Nagyon megy! :) Olajcserét hamarosan megcsinálom rajta, de még kutatom a legolcsóbb olajbeszerzési helyet. Olajból Castrol actevo 10W40 félszintetikusat szeretnék beletenni. Olajszűrőt már szereztem, ami még hiányzik az az olajszűrő leszedő. A motor fogyasztása idáig 5,2 és 6,2 liter között mozgott, városi és országúti szakaszon vegyesben. Néha belefért egy két kigyorsítás is ebbe a fogyasztási értékbe. Egyik túrán kiderítettem (nem szándékosan), hogy mit takar a tartalék jelzés. Elméletileg 18 literes a tank, de már 240km-től beindult a tartalékjelzés és elég hamar, kb 15km alatt kifogyott, az mutatta h száraz a tank. Jól megijesztett, mert benzinkút még nem volt a közelben. De szerencsére jól ki van ez találva, és beértem a benzinkútra, ahol is csak 14,2 liter benzin fért a tankba. Ergó mikor a tartalék már üreset jelez még van 3liter benzinem (elméletileg). Kideríteni nem szeretném és nem is fogom, hogy tényleg mekkora a tank, inkább hiszek a totalbike-os cikk írójának, hogy 17,3 liternél több sosem ment bele neki. Tanulság: ha a napi számláló közelíti a 250km-t illendő kutat tervezni útközbenre. Nem jó érzés egy 200kg-os gépet tologatni az autók mellett. A szar időben most nem használom a motort, pihenő üzemmódban van.
Szereztem olajat 2130-ért literjét, és olajszűrőt 1500-ért, meg olajszűrő leszedőt 2500-ért. Meg is csináltam az olajcserét, a szervizkönyv által előírt 3,3 literes mennyiség bele is ment. Most már legalább tudom milyen olaj van a motorban. Az olajat itt vettem.
A mocit úgy vettem, hogy lábtartó magasító konzol volt beépítve, ezt eddig nem tudtam kivenni, mivel a váltórúd is hosszabb volt a gyárinál. Nemrég kaptam gyári váltó rudat, ezért kiiktattam a magasítót. Végre kényelmesebb az üléspozíció.
2009.11.01: Eddigi tapasztalataim: Nagyon tetszik, hogy akármilyen hideg van pöccre indítható. Eddig a leghidegebb 0 fok volt. Nem sokkal indítás után az automata szivató beindul és a hőmérséklet függvényében 2-3 ezres fordulatra pörgeti a motort, amíg el nem éri a 36 fokot, amikor is vissza vesz a szivató és már csak egy kicsivel pörgeti jobban mint a beállított alapjárat, de ezt hamar abbahagyja. Míg be nem melegszik a motor kb 60-70 fokra, addig az alapjárat kicsit egyenetlen, de utána szépen jár.  Menet közben szépen veszi a gázt már 3ezres fordulattól, ami lehetővé teszi hogy a városban akár 3-4 ezres fordulat között közlekedjünk. 6ezres fordulat alatt még nagyon kezes bárányként viselkedik a motor, nagyobb gázadás esetén is szépen indul el. 6 ezres fordulat felett viszont meg kell gondolni mennyi gázt adunk neki, mert nagyon hamar eléri a tiltást, és túlléphetjük az összes sebesség korlátozást. 5 ezres fordulat környékén hallható a blokkból egy fémes zörej. Ez azért van, mert ennek a motornak a típushibája a vezérműláncfeszítő meghibásodása, hamar elgyengül és nem feszít kellő mértékben. Jövőre majd kicserélem mikor a 24ezres szerviz esedékes lesz (még 3000km). A fékek prímák, nagyon jó hogy a fékkarnak a keménysége állítható, így beállítottam a legpuhábbra, arra az esetre ha hirtelen kellene fékeznem a városban (volt már rá példa) érezhetőbb legyen az adagolása. A futómű állítható csillapítása még a kényelmes határon belül van, nem az a beton kemény sportfutómű. Még állítanom kell rajta, kanyarban olyan érzésem van mintha hullámozna a feneke. Szélvédelme egész jó, ahhoz képest hogy nem egy túragép. Az előző tulaj nagyobb plexit rakott a motorra, így a menetszél csak a sisakomat érinti. Az ülés kicsit kemény, olyan 150km ami után már kényelmetlennek tűnik.
2009.11.07: Rendeltem felni csíkot a motorhoz, fehér fényvisszaverőset Honda felirattal. A mai napon fel is raktam, nem volt valami egyszerű, de az első oldal után a többi már sokkal könnyebben ment (minta a képek között). A lényeg, hogy sokat dobott a motoron.
2009.12.: A ciberét leginkább csak hétvégén veszem elő, amikor min. közel jó idő van. Legalább néha megmozgatom és ad egy kis adrenalint. Az első sárvédőt műanyagos megjavította, volt rajta egy repedés régebben is amit az olaszok rosszul csináltattak meg, ezért most újra elindult az aljától. De most atom biztosan meg lett javítva, már csak a festés maradt hátra, de az a jövő zenéje.
2010.02.: Eljött az ideje, hogy átnézzem a motort, az 5ezres fordulat feletti csörgés indokát megkeressem. A szerelésről képeket itt láthatsz. Rendeltem hozzá új légszűrőt (gyári), 2 új gumianyát a tankhoz előre, 4 idomtartó patentet, vezérműláncot (SCR0412-SDH116), vezérműlánc feszítőt (gyári), olajszűrőt (gyári), olajat (castrol actevo 10w40 félszintetikus). A szétszedésnél kiderült, hogy a vezérműláncnak semmi baja, szóval az új lánc megmaradt. Ezután rendeltem meg a feszítőt, mert akkor már csak abban lehet a hiba. A szelephézagok gyári értéken vannak. Minden patent, hibátlan. A km óra állás: 21850 km.
Megkaptam a vezlánc feszítőt, összeraktam a motort.(Képek itt)
Megjött a motorriasztó, amit még az adott héten be is szereltettem. Hibátlan. (Ők csinálták) Egy pageres Spy LM207-es riasztó került a masinába, amivel a távirányító és a motor 5km-en belül (sík terepen) tudnak kommunikálni. Elmentem lemosni a motort, közben leteszteltem a vezlánc csörgést, és MEGOLDÓDOTT!!! Király. Most már 5etől nincs semmilyen zörej. Az olajat is lecseréltem a motorban, megint Castrol Actevo-t kapott (ugyanott vettem ahol előzőleg). Az első sárvédő is le lett fényezve, így a műanyagozás már nem látszik, mintha hibátlan lenne. Rendes volt a festő srác, mert eljött a sárvédőért, nem tudtam volna semmikor elmenni hozzá. 7000ért fújták le (beleértve mindent: alapozás, stb.) + a benzin költség, ami az Én esetemben 1500Ft volt. (Ők festették)

Most már csak a tavaszra kell várni! :)
2010.03.: Végre előbújik néha a nap, így napközben már lehet akár 20fok is. Lehet motorozni. Egyik hétvégén elmentem Komáromba és vissza és a motor fogyasztása 5,2 liter volt. Ezt nem gondoltam volna. Olvastam hogy tud ennyit enni, de most sikerült bebizonyítani is. A sebességi határokat hellyel-közzel betartottam, előzésekkor gyorsultam max ezek fölé, ráadásul 2 személlyel oda, vissza egyedül. A futóműve kiváló, még a rosszabb minőségű vasúti átjárókat is kisimította. Ami zavaró, az a terhelésváltási reakciója. Elengedve a gázt majd újra ráhúzva nagyot ránt a motor, csak akkor nem csinálja ha nagyon-nagyon finoman húzom rá a gázt.
2010.05.: Voltunk túrázni és sikerült egy 4,7 literes átlag fogyasztást kihozni. Nem semmi, nem gondoltam volna hogy ilyet is tud mikor mindenkitől azt hallottam, hogy csoda ha 6liter alatt eszik a cibere. 2010.május 10. munkából hazafelé menet egy autós kolléga sávváltás közben nem látott meg, így kicsit elcsúnyult a motor , még jó hogy kb 50el mentem. Helyszínelés, kórház, haza, szervíz...
2010.07.: A motort a Honda Wilkerbe vittem javíttatás ügyében és hogy segítsenek a biztosításos kalamajkában. A javítás végösszege 235ezer Ft volt, melyben benne foglaltatik az idomok műanyagoztatása, festése és újra matricázása. Új első index, bal lábtartó, kuplungkar, bal dekni tömítéssel, teleszkóp szimering és olaj csere (nem a baleset miatt), stb.
Sajnos nem a legszakszerűbben jártak el a szervízben a javítások során. Az első alkalommal (egy pénteki nap) mikor bementem hozzájuk, mert azt mondták kész a motor még a matricák sem voltak rajta (meg sem rendelték akkor még), pár csavart a szét-össze szerelés során kispóroltak a motorból, sőt az aksit a motor ott léte alatt nem is töltötték így az kuka lett. Azzal probálkoztak, hogy betettek egy más milyen de működő aksit, de pehükre észre vettem, és mikor szóvá tettem hogy hol a saját aksim az egyik válasz az volt hogy ezt találták ami fel volt töltve. Egy sokkal magasabb aksit raktak bele, éppen le lehetett csukni az ülést. Hazafelé menet balra indexelés közben feltűnt hogy az index úgy villog mint aki megbolondult... Érdekes a szervízben nem ellenőrizték az újonnan feltett indexeket??!! Hétfőn vissza vittem a motort, amikor is megrendelték a matricákat hozzá. Szerdán mehettem megint a motorért, addigra felmatricázták, tettek bele egy új aksit, és kipótolták a hiányzó csavarokat. Azt hittem már hogy minden fasza.
A túra előtt még vettem egy 2bubis fekete plexit a motorra, sajnos a régi eltört, tökéletesen tereli a szelet a felső testemről a sisakot egy kicsit elkapja a szél.
Elmentünk a klubbal balaton körüli túrára. A motor abszolút nem volt strapálva, néha gyorsulgattam vele, de mivel végig esett az eső ezért nem feszegettem a határokat. A túra alatt kétszer tankoltam, az átlag fogyasztások 4,8 és 4,9 liter 100km-en.
A túra után még aznap mikor hazaértem elmentem a motorral a Lakkmix.hu-sokhoz a fényszórót kipolíroztatni, mert piros anyag került rá a baleset során. Nagyon szépen megcsinálták a fényszórót alig 10 perc alatt, 4000Ft-ért. Mikor odaértem mondták, hogy ha a fejidomban van a lámpa nem tudják megcsinálni, ezért ott helyben szét kellett bontanom. Szétszedés közben kiderült még egy pár turpisság a Wilker munkájáról... Kezdem az elején. 1:A baloldali ram-air takaró idom tank felőli csavarja egy gumianyába van beletekerve, ami a tankban van, de mivel az idomról letört egy távtartó nem tudták meghúzni a csavart mert nem volt mi ellentartson a gumianyának ezért az állandóan kijött a helyéről. Ezt úgy oldották meg, hogy a gumianyát vastagon betekerték szigszalaggal, de így is simán kijött a gumianya a helyéről. 2: a fejidomot tartó baloldali 3 csavar közül az alsó tiszta rozsda volt (mondanom sem kell ilyen csavarom nem volt), ráadásul semmilyen kulcsal nem volt nyitható így fogóval kellett ezt megoldani. 3: az új indexek közül a baloldalit csati nélkül közvetlenül a rendszerbe forrasztották, míg a jobbooldalinál a rendszer felöli csatit meghagyták és az index felöli részre csak két sarut raktak amit csak simán betoltak a csatiba, gond nélkül szét jöhet... Nem azt mondom, hogy ők távolították el a csatit, de ennél kultúráltabban is megoldhatták volna.
Ahhoz hogy a motor megint abszolút csúcs legyen, kell még rá kormányvégsúly és az első sárvédőt meg kell javítanom, mert el kezdett repedni. Hamarosan gumit is kell cserélnem mert már nem sok profilmélység van rajta.
2010.08.02.: Voltam bent a Wilkernél, a matrica ügyében (felhólyagosodott). Annyit csináltak, hogy kiszúrták apró tűvel, mert elméletileg: mivel nem hibátlan gyári idom, ezért a matrica alatt hepehupa lehet vagy vmi hiba, és ezért hólyagzott fel... Lehet.
2010.08.14: Neten rendeltem 2 új gumit a motorra, Michelin Pilot Power-t páros akció keretén belül 55.500-ért. Az első gumim már határon van, míg a hátsón még van egy kicsi a határig.
2010.08.28.: A mai napon a cibere megkapta az új papucsait, szereléssel együtt 60eFt volt. Miután hazaértem, megcsináltam az olajcserét is. Ezer km-el előlrébb hoztam, mert megint elkezdett köszörülni a blokk 6ezres fordulaton, ezek szerint a Castrol ACTEVO 10w40 nem ideális a vezérműlánc feszítőnek. Most MOL 10w50-et kapott. Első hallásra, mintha az alap kis neszek is elhallgattak volna, de ez majd holnap derül ki biztosra a túrán.
2010.09.05.: Sajnos a mol olaj sem tudja már meggyógyítani a vezlánc feszítőt, így még mindig köszörül 6ezres fordulatnál a lánc. Kicsit gáz, hogy alig 6000km-t mentem a motorral mióta kicseréltem a feszítőt, most megint kellene... Vissza kapta a motor ma a gyári kipufogóját, mivel hamarosan elutazok vele Ausztriába, és ott nem komálják a tuning dobokat. Szerelés után túráztam egy jót a ciberével, nagyon jó volt így a halk dobbal. Alul szépen dörmög, felül meg szinte csak a blokk visít. Majdnem olyan mint egy villanymotor. A blokk hangosabb mint a kipufogó.
2010.09.18-24.: Ausztriai nyaralás. Első nap. Felpakolás után irány Stájerország. A motor hibátlanul ment, autópályán kicsivel több benzinnel érte be. Folyamatosan 130-140el mentem, a fordulat 6,5-7000 körül mozgott, ezzel a teljesítménnyel 185km-nél már jelzett a tartalék. Tankoláskor utána számoltam kb 7,5literrel oltotta a szomját. A kényelemről nagyon ne beszéljünk, mivel sportmotor, de elmondhatom hogy csak a lábam és a csuklóm fájt 2 óra után. A teljes út hossza 500km volt, persze az eltévedések ezt megnövelték, így 4x kellett megállni tankolni. Sose vártam meg hogy jelezzen a tartalék, 190-200km-enként megálltam pihenni. Ausztriában a hegyi autópálya szakaszon eleredt az eső, aztán meg mintha dézsából öntötték volna. Az új Michelin gumi hibátlan volt. Most bizonyította, hogy amit a cikkekben írtak róla, "esőgumi", az nagyon is igaz. 130nál kanyarban olyan érzés mintha száraz lenne az aszfalt. Nagyobb gázadásokra sem jött ki a sodrából. Az autópályát elhagyva az országúti szakaszon simán lehetett vele előzni, akár 1-2 fokozatot visszakapcsolva is, nem pörgött el a kerék. Néha kellett nagyobbat fékezni, de akkor sem csúszott meg. Nálam átment a vizsgán! 2 esőben töltött óra után megérkeztem a szállásra.
Másnapra kinéztem a térképen egy jó szerpentines útszakaszt, összesen 68km. Fényképezéssel együtt 2óra alatt teljesítettem. Képek itt. Élvezetes volt a sok visszafordító kanyar egymás után. Volt olyan szakasz ahol másodjára már 100al végig tudtam menni. Viszont az tuti, hogy az osztrákoknál sem jó az összes út... Még jó hogy indulás előtt állítottam a teleszkópok előfeszítésén, így könyebben viseltem a rázós részeket.
Egyik nap felmentem a Turrach-nál található hegyre, az az út valami mennyei. Szinte csak kanyarból áll a felfelé vezető út, egymást követik a kanyarok, és 100al végig lehet menni simán.
Egyik reggel vacakolt az alapjárat, az FI villogott, ahogy néha szokta. De aztán a légnyomásmérő csatiját megmozgatva pár indítás után helyreállt a rend. Ott tartózkodásom alatt egyszer kellett a láncfeszességen húzni, így már elérte a piros sáv határát. A lényeg, hogy nagyon szép napos időm volt egész héten, a motornak csak 1x volt problémája. Az Ausztriában töltött 1 hét alatt 1580km-t mentem a motorral.
2010.11.23.: Szétszedtem a motort. Eljött az ideje a téli szervizelésnek. Leellenőriztem a szelephézagokat, mindegyik gyári határértékeken belül volt. Kicseréltem a vezérműláncot, nem volt valami egyszerű móka. Le kellett venni hozzá a kuplung deknit, sőt még a vezérműlánc feszítőt is vissza kellett csavarni behúzott állapotra, amihez muszáj volt levenni a szívósort... :) Holnapra marad a vezérműtengelyek, szelepfedél és minden más vissza rakása, gyertya csere. A légszűrő még jó állapotban volt több mint 10ezer km futás teljesítmény után. Aztán még egyik nap kicserélem a hajtásláncot mind két fogaskerékkel együtt. Fékbetét ellenőrzés is lesz, és ha mindez kész akkor felkészült a motor a 2011-es évre.
2010.11.24.: Ma is 3órát dolgoztam a ciberén. Kicseréltem a gyertyákat, mindent visszapakoltam a helyére, ahogy kell. Eddig 9 munkaóra van a szerelésben. Még ezután következik a beindítás este, addig szárad a paszta. A következő a láncszett cseréje lesz. Még este beindítottam a motort, pöcre indult és nagyon szépen járt. Szebben mint előtte, a gyertya csere megtette hatását.
2010.11.25.: A mai napi 3óra szerelés is kipipálva. Kicseréltem a láncszettet a motoron, kapott egy aranyszínű Tsubaki láncot és egy 16-46-os lánckerék kombót. Eddig 45ös volt hátul, így nyerek vele egy kicsivel több nyomatékot, a végsebesség viszont lecsökken, de arra annyira nincs is szükségem. Leellenőriztem a fékeket, egyedül a hátsó fékbetétet kellett kicserélnem, az már határon volt erősen. Idomokat is vissza kapta a motor, így már nem fog fázni este :).
2010.11.26.: Végül elkészültem teljesen. Még a hátsó fékrendszerben kicseréltem a fékfolyadékot, eléggé be barnult már. Most már lehet használni. Lehetne, ha nem esne a hó... :)
A jelenlegi kilóméter állás: 32.641 km
2011.01.30.: 2 hét után lementem járatni a motort, hogy töltsön egy keveset az akksiba. Nagyon fura volt a rugózás puhasága, de sajnos nem a rugó miatt hanem mert a hátsó kerékben van egy facsavar, és a gumi leeresztett félig. Most lehet vadászni másik használt gumit. :(
2011.02.12.: Vettem tegnap egy defekt javító készletet, amit az ismerőseim ajánlottak. Ezzel kívülről megjavítható a gumi, elég gyorsan. Még a mai nap meg fogom csinálni a javítást, aztán kiderül, hogy beválik e ez a módszer. Ha egy szál megsérült a gumiban, akkor a javítás után mikor felfújom a gumit, keletkezik majd rajta egy púp és rázni fog a kerék. Ha ez a jelenség előjön, akkor ki kell cserélnem a gumit, ebben az esetben a gumis se tudott volna mit csinálni vele. Ha minden rendben, akkor lehet még használni egy darabig. Itt egy kép a készletről.
Kész is a javítás. Kicsit nehéz volt, de nem ereszt a töltő anyagnál, fel is tudtam pumpálni. Sajnos a 2 CO patront elhasználtam, az első még a tanulópénz volt, a második már tökéletesen bele ment. A lényeg hogy a tömlőt rácsavarjuk a szelepre, aztán a patron addig csavarjuk amíg megakad, aztán gyorsan erősen becsavarjuk koppra, de teljesen koppra és akkor tökéletes. Majd a patront hagyjuk és a tömlőt távolítjuk el a szelepről, végül a patront a tömlőről. Még kerékpár pumpával kapott rendesen levegőt, így már használható keménységű.
2011.02.19.: Gurultam egyet a városban. Felfújtam a gumit az előírt 2,9 bar-ra, úgy tűnik jó lett a gumi javítás, nem ereszt sehol.
2011.04.30.: A jelenlegi km óra állás 34705 km. A gumi jól bírja a kiképzést, nem ereszt és szépen tartja a nyomást. A hátsó fékbetétet hamarosan cserélni kell, alig van már rajta ferrodo. Jó ez a delta fékbetét, csak túl hamar elkopott, pozitív oldala, legalább a tárcsa sokáig megmaradhat... :) Múltkor miután lemostam nagy nyomású mosóban a motort, utána megint bejelzett a 2-es hibakód, a "bejövő levegő hőmérséklet vagy nyomás" szenzor - szivató után ilyenkor nincs alapjárat. A szenzor csatiját kiszárítottam és kontaktspray-vel befújtam. Ezután már csak kézzel mosom a motort. Az elmúlt időszakban az átlag fogyasztásom 5-5,7 között alakult, úgy hogy volt benne többször gyorsabb szakasz.
2011.05.08.: Jelenlegi km óra állás 35333km. Hiba nincs.
2011.05.15.: Részt vettem egy három napos túrán, kb 715km volt. A jelenlegi km óra állás 36135km. Amint haza értem lecseréltem az olajat Motul 5100 10w40-re. Az első fékfolyadék tartály szintjén látszik, hogy koptak az első betétek. A túra során a fogyasztás 4,5 és 5,5 között volt.
2011.06.03.: Amióta a Scarabeo megállt, azóta a CBR-el járok munkába, napi 30km-t. Reggelente pöccre indul, eleinte kicsit hangos még a blokk, de csak addig, amíg hideg.
2011.06.11: Reggel elindultam Alsóörsre a HD fesztiválra, de még Pesten leellenőriztem a guminyomást, de sajnos nem volt jó. A hét eleje óta 0,5 bar-t engedett. A javításnál benyálazva a gumit buborékokat láttam... Elmentem a motorgumishop.hu-sokhoz és kicseréltettem a gumit, mivel javítani már nem lehetett. Szóval most kapott egy új gumit a CBR hátra.
2011.06.12.: Jelenlegi km óra állás: 38020 km.
2011.07.02.: 38920km, kicseréltem az első fékbetéteket DELTA márkára, emellett a féknyerget kitisztítottam és a dugattyúkat is átmozgattam a jobb fékhatás érdekében. Ezek után a fékfolyadékot is lecseréltem és légtelenítettem a rendszert. Nagyon finoman fog a fék, sokat segített a fékdugattyúk járatása-tisztítása. Most először kellett húznom a láncon, már egy kicsit laza lett.
2011.07.22.: Minden hibátlan. Nagyon ritkán előjön a MAP szenzor hiba, de majdnem egyből el is múlik. Jelenlegi km óra állás: 39983km.
2011.07.30.: A mai nap kipolíroztattam a fényszórómat, nagyon szép lett, mintha új lenne. Jelenlegi km óra állás: 40450km.
2011.08.02.:
Motorbalesetem volt. Tinnyéről haladtam Pilisjászfalu felé, amikor is a szakasz végén lévő S kanyar végén ott felejtett befezetlen útjavításnak köszönhetően összetörtem a motort. A motor jó egyenesfutásának következményeként a motor belement az útszéli árokba. Ennek következményeként az első teleszkóp krómszárai eltörtek, a hűtőt és a kipufogó leömlőket az első kerék benyomta. Az első felni hullámos lett csak úgy mint a bal féktárcsa. Letört a sebváltókar, behorpadt egy kis helyen a tank. Az idomok kukák. A fényszóró megúszta. Képek itt.
2011.09.29.: Még jó, hogy hívtam rendőrt a helyszínre, így könyebb dolgom volt a közút kezelőnél érvényesíteni a követelésemet, mivel nem jelölte semmi a lukat. A közút kezelő elismerte a vétkességét, így a biztosítója fizet. Sajnos mivel a szerelésekről hivatalos igazolásom nincsen, ezért ezeket nem tudják figyelembe venni, így csak a motor értékének X%-át fizetik ki.

Ugrás a lap tetejére

Aprilia Pegaso 650 (1998)
2012.06.28-tól

2012.06.28.: Km óra állás: 38530km. A motor ereje és állapota nagyon meggyőző volt, ezért a megvásárlása mellett döntöttem. Még este megkötöttem rá a biztosítást. Másnap sikerült lerendezni az eredetiség vizsgálatot és az átíratást is. Nagyon nyomatékos a blokkja. Az eddig megtett kevesebb mint 100km alatt a tapasztalatom, hogy 3000-től 6500-ig jó használni a motort, alatta nagyon rángat, felette meg már elfogy a lendület. A rendelkezésre álló 5 sebességet gyorsan váltogatva igazán dinamikus közlekedésben lehet részem. Tény, hogy az 5.fokozat 80km/h-tól éppen használható, szóval városban bőven elég az 5-ből 4. Fogyasztása egyenlőre rejtély, de hamarosan megtudom.
2012.07.05.:A mai nap meg volt az első átlag fogyasztás mérés: 18,73liter üzemanyag kereken 200km-re = 9,3liter/100km. Jézusom! Még csak nem is húztam neki... Az aksit feltöltöttem, mert már a végén volt. Most könnyen forgatja a főtengelyt. Este ahogy lehűlt az idő már nehezebben indult be szivató nélkül, de még éppen elkapta.
2012.07.08.:Reggel szétszedtem a motort, hogy jobban átnézhessem. 5órámba került mire szétszedtem és összeraktam. Kicseréltem az első és a hátsó fékfolyadékot. A tartályokban lévő anyagok már korom feketék voltak... Állítottam a hátsó felfüggesztés előfeszítésén, mert nagyon puha volt két személlyel. A túlfogyasztás okát keresvén szétszedtem a karbikat, de nem láttam, hogy ki lenne szakadva a membrán vagy egyéb, sőt tényleg felújítottnak nézett ki mint ahogy az előző tulaj állította. Egyedül a súbertűn állítottam, mivel 4 féle képpen lehet pozícionálni. Fentről a 3.-ba volt állítva, most átraktam a legfelsőbe. Most lehet tesztelni, hogy mennyire változik a fogyasztás.
2012.07.15.: Túráztam a hétvégén a Balatonnál. 300km-t mentem 17,44 liter üzemanyaggal. A fogyasztás így 5,81liter/100km. Ez már sokkal jobb. Az M7-es autópályán mentem oda és vissza is végig 5000-es fordulat környékén. Az olajszint is ugyanannyi mint a túra előtt. Semmi gondom nem volt a motorral. Teljesen tökéletes volt végig.
2012.07.20.: Péntek este az egyik úszó úgy döntött, hogy nem zár el, így a motor leállt a Mammutnál, mivel a motor megszívta magát. A légszűrőház is megtelt az üzemanyaggal. Az utcán 3órás szét-össze szerelés után ez a gond megoldódott. Viszont a motor még ekkor sem indult be, vmiért nem volt indítható. Az indító gomb nyomkodására meg sem szólalt az indító motor. Behúzásra szépen beindult a motor, majd vasárnap mikor szétszedtem kimértem hol a hibája. Az indító relé adta meg magát. Nem engedte át a 12V-ot az indító motor felé. Megrendeltem az alkatrészt, a beszerelés után pöccre indult a motor.
2012.07.28.:Túráztunk ma. A megtett távolság 225km volt, ehhez 11,06liter üzemanyag kellett a pegasonak, ami 4,9 literes fogyasztás 100km-en. Szépen tartotta a 100km/h-t 5.fokozatban kb 4000-es fordulat környékén, ahonnan szépen lehetett vele gyorsítani
2012.09.14.:Az utóbbi időben rendben működött a motor. Szinte minden alkalommal egyből indult, 2 eset kivételével. Amikor egyszer melegen, máskor pedig nagy hidegben nem akart beröffeni. De sikerült rábírni, hogy járni kéne. A gumi esőben is bizonyította jó tapadását. Motorozás közben ezzel a túra-enduro köpennyel érezhetőek a csúszás határok. Egyik nap túráztunk, amikor is ketten ültünk a motoron, kb 180kg. A motor szépen elvitte a két ember súlyát, a lámpáktól való induláskor is alig érezhetően kellett több gázt húzni. Utassal is szépen teljesítette a 130km/h-s limitet, még akár többet is, persze nem sokkal. Előzésnél 100 fölött már érezhetően kevésnek tartottam az erejét. De persze ez nem rakéta, így a túrázásokhoz tökéletes. Vettem egy másik használt gyári kipufogó szettet, amit módosítottam. A szétnyitása után tapasztaltam, hogy 3 rezonátor kamra van a kipufogódobban. A középsőből távozik a szabadba a gáz. A két szélsőt összekötő csövre fúrtam 3db 7mm-es furatot, így nem feltétlen kell majd minden kamrán keresztül mennie a gáznak. Ezzel talán nyerhetek vmennyivel több hangot. Igazi teszt holnap lesz. Km óra állás: 40500 körül.
2013.március: Haza látogattam kb 1 hétre külföldről, másnap azzal kezdtem a napot, hogy a hosszú állás után beindítsam a motort. Nem nagyon szeretett volna életre kelni. Az akku frissen volt töltve, de ennek ellenére is segítettem neki egy autóról bikázva. Vmi életjelet mutatott, de nem sokáig, csak kormolt és leállt. Sikertelenül zártam a próbálkozást. "Gyorsan" lebontottam, hogy megnézzem a karburátorokat. Mint kiderült az egyik karburátor csont száraz volt. Az összerakás után pöccre indult a gép. Még szép! A szükséges folyadék szintek leellenőrzése után lehetett használni. Igazán semmi extráról nem tudok beszámolni, hibátlanul müködött, ahogy azt kellett.

Ugrás a lap tetejére

Honda CBF 600 SA 2006
2016.04.05-tól (Németországban)

2016.04.05.: Km óra állás: 11900 km.

Végre megint eljött az idő, hogy visszatérjek a kétkerekűek világába pár év kimaradás után. Mikor még kerestem, hogy mi lenne az ideális gép, azon elhatározásra jutottam, hogy kényelmes üléspozícióra, minimum 1 dobozra és ABS-re igényt tartanék. Hosszas keresgélés és morfondírozás után sikerült megtalálni ezt a példányt. Kevés kilóméterrel, ABS-el, 3 dobozzal, szinte sérülésmentes állapotban, nagyobb átnézés után. A fent említett dátumon, már a garázsomban állt a motor és kora reggel sikerült 25 perc alatt elintézni az átírást és a rendszám készítést.
2016.04.12.:A mai napig átnéztem az összes beállítási lehetőséget és magamra szabtam a plexit, ülést, kuplung- és fékkart. Lecseréltem az olajat és olajszűrőt. Új olajként MOTUL 5100 10W30-at kapott, 3,8liter fér bele ha csak olajcserét csinálunk szűrő cserével együtt. Kapott egy tele tankot, így megkezdődött az első fogyasztás mérés. Eddig csak kb 80 km-t mentem vele. De majd a hétvégén még rakok bele. Holnap megkapom az új légszőrőt, így azt is kicserélhetem. Még holnapra annyi feladat maradt, hogy a topcase platformjának és a rendszámtartó zörgésének az okát megszüntessem.
2016.04.13.:A mai napon megérkezett a légszűrő, így ki is cseréltem gyorsan. Kreáltam pár gumi alátétet, amivel a doboztartót fixáltam, majd a rendszámtáblatartót kitömtem szivaccsal. Most már nincs zörgő alkatrész.
2016.04.17.: Megjött a hepco&becker bukócső, amit rendeltem. A jövő hét folyamán felszerelem a gépre. A mai napon sor került az első fogyasztásmérős tankolásra. A végeredmény 5,7liter/100km. Ebben benne van jó pár nyélgáz és túrázás is. A tartalék jelző lámpa 270km-nél villant fel, de az emelkedőknél mindig kialudt, szóval még a tartalék felső határán volt. Az utóbbi 1 hétben kipróbáltam a motor plexijét több módon. Nekem csak akkor volt jó a szélterelés, amikor a plexi nem volt a gépen. A gyári 2 pozícióban sajnos rossz helyre tereli a szélvédő a szelet (a nyakam köré, így a sisakom nagyon zajos lesz, testmagasságom kb 178cm).
2016.06.18.:A bukócső végül felkerült a masinára, közel egy órát vett igénybe, de megérte, nagyon jól mutat és még szerelhető is maradt a motor.
Közel 2 hete már, hogy defektes lett a hátsó kerekem. Találtam benne egy szép hosszű szöget. Miután eltávolítottam meg is javítottam egy kívülről betolt defekt javító szállal (kép). Egyenlőre jól tartja a nyomást. Hosszabb túrákra való tekintettel szereltem a motorra 12V-os csatlakozót és GPS tartót. A dugaljzat negatívját az aksira, míg a pozítiv részét a biztosíték dobozban a 20amperes fényszóró csatira kötöttem be, így csak akkor kap áramot ha a gyújtás rajta van. A széllel folytatott küzdelem következménye, hogy vettem egy nagyobb plexit. Jóval magasabb mint a gyári, ezt is legfelső állásba állítottam. Úgy hogy az ülés középső pozícióban van már a testemet nem éri a szél. A szélterelő közvetlenül a sisakon a plexire tereli a szelet, így ez kicsit hangosabb. De már közel a cél. :) Kipróbáltam, hogy milyen mikor az ülés alul van. Kevesebb a szélzaj, de a lábamnak már nem kényelmes.
2016.07.12.:Mivel a motor nem járt egyenletesen, ezért megcsináltam a karburátor szinkronizálást. Beletelt egy kis időbe, de sikerrel zártam a műveletet. Most nagyon príma. :)
2016.08.11.:Beletekertem kb 1000km-t a javított gumiba, semmi baja nem volt még ezután sem, de a hamarosan következő túrára gondolván eljött az ideje a cserének. Szóval most már zsír új hátsó gumim van, Bridgestone Battlax S20 EVO. 1 héten belül be is járattam. Szép helyeken jártam, túráztam, kanyarvadásztam. A legutóbbi túra alkalmával megtettem 380km-t egy közel egyfolytában, már a lábamnak nem volt kényelmes az ülés a középső pozícióban, így most a legmagasabbra felraktam, hétvégén teszt. Augusztusban nagy túrára készülök, Németországból először Ausztriába majd Magyarországra megyek és kősébb vissza Németbe.
2016.08.14.: Jelenlegi km állás: 14127 km.
2016.09.18.:Jelenlegi km állás: 16600km. Meg volt a nyári motoros vakáció. Düsseldorfból Bécsig egy motorszállító vonattal mentem, majd 1 hetet töltöttem Ausztriában. Mennyei utakon. Az ülés pozíció már egész jó, de lehetne még mindig magasabb, hogy a lábamnak kényelmes legyen. A plexit is még jócskán magasítani kellene, a testemet már nem terheli a menetszél de a sisakomat igen, sőt zajos lesz tőle. Sajnos a váltó működésével nem vagyok megelégedve. Párszor sikerült két sebességi fokozat közé váltanom, sőt sokszor nem sikerült 6-ba rakni csak valahová elé - üresbe. Nem értem a miértjét, így a következő olajcserénél más olajat fog kapni. A rakományom 3 gyári doboz és egy vízhatlan zsák, ami a hátsó ülésre volt kötve. Összesen 35kg körül volt az extra súly. A hátsó rugót 7ből a 6. állásba raktam, jónak éreztem. A gumim mennyeien tapadt még a hegyekben is a 6 fokban, nagyon jól lehetett döntögetni, már csak egy pici majré csík maradt a hátsó gumin. Ausztria után 2 hetet töltöttem Magyarországon, az utak katasztrófálisak. Úgy rázkódott a motor sokszor, sajnos ennek következményeként előjött egy hiba. Néha kikapcsol a fényszóróm vagy be sem kapcsol. A fényszóró relére gyanakszom. Ezt még ki kell nyomozni. Autópályán maximum 130al közlekedtem, ilyenkor már 6000 felett van a fordulat. Nagyon kellemetlen, hogy ennél a sebességnél nehezen elviselhető rezgése van a motorblokknak, amit a lábtartón nagyon érezni. Fél óra így és teljesen elzsibbadt a lábam. A legjobb, hogy elkerüljük ezt a rezgést, ha max 100-110 körül megyünk. Akkor már közel megszűnik a rezonancia, tovább lehet a nyeregben maradni. A fogyasztási értékek is módosultak. A folyamatos autópályázásnál 5,1l/100km körülre jött ki, míg az osztrák országúti közlekedés és szerpentinezés során 4,9l/100km lett az eddigi legalacsonyabb rekord. A fékbetétek lassan a végéhez érnek, közeledik a 18000es olajcsere, láncon kellett egy kicsit állítanom mielőtt haza indultam Magyarországról. Vettem egy Repsol láncsprayt, de nem nagyon jött be, sajnos átlátszót vettem, így mindig csillogós a lánc. Nehéz megállapítani, mikor kíván a lánc még egy kis kenést. Alapvetően nem volt vele semmi probléma, jól bírta a túrát. Megfelelően kényelmes volt, még megpakolva is, persze lehetne még hova fejleszteni.
2017.05.26.:Egy jó ideje nem jutottam el oda, hogy megírjam a frissítéseket, de most itt az idő. Télen a motor nagyon ritkán volt használva. Itt a holland határnál Németországban nincs igazán tél, így azért 2 hetente megmozgattam a motort. Azóta összeszedtem még egy szöget a hátsó gmival, de hála az égnek sréhen a futófelület alá ékelődött be, így kihúzás után nem eresztette a levegőt. 18000km-nél kapott új olajat (Castrol power1 10W30), olajszűrőt és leeresztő csavar alátétet. Összességében elmondhatom, hogy a Motulhoz képest evvel az olajjal 100szor jobb a váltóm. Előzőleg rengetegszer ment üresbe 5 és 6 között, most max 2x ha megtörtént 1000km-en belül. A féknyergeket kipucoltam, mert elkezdett csikorogni tolásnál a betét, nem találtam meg az indokát, lehet hogy valamit felkapott. 2017 március elején eladtam a kocsimat, így a motor lett a munkába járós eszköz. A láncon kellett párszor állítani, egyenletesen nyúlik, de nem kiszámítható időnként. Volt hogy 2 héten belül 2x kellett állítani. A végsebesség 2 személlyel határozottan óra szerint 210km/h, feljebb nem akart menni, még egyedül is kipróbálom. A bejárásnál, ami 17km oda és 17km vissza, 0 és 15fok közötti időben 6,5literes volt a fogyasztás, hosszabb távú utazáskor 5-5,5 körül mozgott. Abszolút meg vagyok elégedve a motorral. Még akkor is ha a német autópályán az ereje és végsebessége már kevésnek számít. Sokszor 180nál lazán letolnak, normál családi kombik. :) A lábpozíció lehetne kicsit lazább, kényelmesebb. A gumi minőségével is nagyon meg vagyok elégedve, hidegben - melegben - esőben is nagyon jól tapad, gyorsan melegszik. A műszaki vizsgát meg kellett újítani, azt hittem szigorúbbak lesznek, de szerintem lazább volt a vizsga mint magyarban. Most már Motul láncsprayt használok, ami fehér színű, sokkal jobb mint a Repsol volt, tovább marad a láncon, így ritkábban kell fújni. Szereztem még a motorral egy extra plexit, amit a túra plexire lehet csavarozni. A szorítás elvén marad fenn. Egyszer majdnem elhagytam, mert a menetszél erősebb volt mint ahogyan meghúztam, de most már jó. Több fokozatban állítható, a végsebesség teszthez alsó fokozatba raktam és nem volt semmi baja. Múltkor túráztam Belgiumban és Luxemburgban nagyon kanyargós szakaszokon, kellemesen kezesen viselkedett a gépezet, ide bőven elég volt az ereje és a fékhatás is. Május közepén sikerült autót vennem, így megint hobbi járművé válik a CBF. Lassan az órája eléri a 24e km-t, így jöhet még egy olajcsere meg a többi szükséges ellenőrzés.
2017.12.09.: Megint egy hosszabb idő telt el, hogy írjak. A motorban kb 22500km van. Idén nem vittem túlzásba a használatát, igen csak sokat esett az eső itt Németországban, Hollandia mellett. Alapvetően minden rendben van a masinával, mindig egyből indult, még akkor is ha hosszabb ideig nem is volt beindítva. Az akkumulátor sem gyengült semmennyit, tökéletes. Kipróbáltam a kipufogót hangtompító nélkül, a mérőműszer szerint 7e-res fordulaton 116dB a hangereje, ami bőven meghaladja a szabályt. A műszer pozíciónálása: félméterre a kipufogótól annak magasságában de 45fokkal oldalra. Tavasszal kicserélem a fékbetéteket a motoron és jöhet a 24e-es szerviz. Abszolút 100%-osan megbízható motor!
2018.05.27.: A tavaszi felkészítése a motornak megtörtént. Olaj (Castrol Power1 10w30), olajszűrő, légszűrő, fékbetétek elöl-hátul cserélve, féknyereg tisztítva. A km állás: 22700.
2019.04.25.: Kisebb kihagyás után újra jelentkezem, amúgy sem volt túl sok esemény amiről beszámolhattam volna. A 24ezres karbantartásra bevittem a motort a helyi Honda szervizbe, ahol átnézték az előírt dolgokat és mellette kitisztították a karburátorokat majd szinkronizálták. A fékfolyadékot, a hűtőfolyadékot és a láncszettet is lecserélték. Észrevehetően egyenletesebben jár a motor, a szerelő elmondása szerint az egyik karbi nagyon el volt dugulva. Javasolták, hogy az első gumit érdemes lenne hamarosan lecserélni, mivel már majdnem eléri a kopásjelzőt. Ez lesz a következő szerelés rajta, utána viszont egy darabig csak olajat és olajszűrőt kell csak cserélni rajta. A szerelés után már mentem vele kb 900km-t. Túra használat mellett 5,7-es fogyasztás jött ki 100km-re. A km állás: 25100.
2020.02.25: Nem sokat volt használva a motor a legutóbbi bejegyzés óta az állandó esőzésnek és hideg időnek köszönhetően. De remélhetőleg idén a terveim szerint alakulnak majd a dolgok.
2020.12.31: A jelenlegi km óra állás 27800nál jár. Az első gumi cseréje nyár elején megtörtént, ez még bevonzotta, hogy az első féknyereg csavarjait is javasolták cserére, ezek még akkor ki lettek cserélve. Azóta a motor mindig készen áll a használatra. Az akkumulátora még mindig nagyon jól működik, eddig egyszer sem kellett rátölteni. A tél végével megkapja majd az új olajat és olajszűrőt és utána kezdődhet is a szezon.

Ugrás a lap tetejére

Ha van véleményed, kérdésed írj emailt.(klikk ide)